Uppdatering!

Tiden bara rusar iväg! Har ni hört det tidigare?

Midsommar kom och gick igen!

Vi firade som vanligt på Humlö som ligger i närheten av Furusund! Har svårt att tänka mig att vara på en annan plats den här helgen! Bästa helgen på året. Vi hade bra väder med en liten kort regnskur vid 5-tiden på midsommarafton, annars sken solen!
Vi tillbringade några timmar nere vid stranden.




Vi åt och drack!

På kvällen var det middag och dans!


SommarCupen har kört igång igen. En ypperlig chans att test olika handlingsalternativ, samt se vad man behöver träna på! Vilket jag upptäckte förra onsdagen, fällor som består av tunnel under A-hinder.. Zehera gillar verkligen A-hindret, jag vet ju om det och var väldigt tydlig att hon skulle in i tunneln, blockerade nästan A-hindret för henne, men hon smet i princip över mina fötter och upp på A-et! Vi diskade oss i båda loppen! Hmmm!
I går var det bara en disk!!! Hopploppet gick riktigt bra, jag har tyvärr en tendens att inte hålla kontakten under hela loppet och "lämnar" henne ibland! I går skötte jag mig bättre och släppte inte henne med blicken. Yvonne sa att Zehera springer riktigt fort när hon vet var hon ska någonstans och bromsar in och frågar mig när hon är osäker. Vilket innebär att jag måste vara tidigare med att berätta var vi ska och vad hon skall göra! I agiltyklassen blev vi diskade då jag nästan sprang in i ett hopphinder och allt blev fel!  Tittade mer på hunden än på hindren! Yes!

Kommentarer
Postat av: martina

Detsamma! Zehera såg så glad ut på banan och sprang riktigt fort.



Och tack för att du "tvingade" mig igår, fick lite blodad tand :)



Kram M

2008-06-26 @ 15:12:59
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Emma Willblad

Ja jag ska vara på mässan alla dagar, ska ställa på fredagen och köra freestyle på lördagen. Ska du dit?

2008-06-26 @ 19:01:13
URL: http://www.k9world.se
Postat av: Sara

Vilket lyxigt väder ni hade på midsommar jag bor verkligen i fel del av Sverige!

2008-06-26 @ 21:55:06
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Marie Å

Ser ut att vara en trevlig midsommarafton. Men Marre , ser inte dig kring midsommarstången ;o)

Kram

Marie

2008-06-26 @ 22:06:19
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Lina o Zing

Jo vi ska till Värmlandsveckan ska tävla 3 dagar och vara funktionär 1,5 dag. Hualigen...1700 starter per dag kommer bli tufft! Men så skönt att bo nära då för en gång skull!

2008-06-27 @ 08:24:31
URL: http://nogg.se/dogz
Postat av: Tina

Härlig midsommar ni haft....

Och ett härligt lopp i onsdags :o) Nu finns inga fällor mera!!!!!

Jo då, jag har lagt om taktiken redan...men han påpekar era idéer...hm....hm undrar vad han menar då....

I´m working on it!!!

Kramkram

2008-06-28 @ 21:11:11
Postat av: martina

Martin såg dubbelt igår för han var så trött, så det gick sisådär...de fick 15 fel i agilityklassen och en disk i hopp. Men jag är så impad av Martin, han är så samlad och duktig. Så vi hoppas på bättre resultat ikväll. Detta är även bra träning inför helgen i Åtvidaberg :)

Allt bra med dig?

Kram

2008-07-01 @ 09:43:55
URL: http://yevonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0