Ute på egna äventyr!

Det var Yazza på torsdagkvällen.
Min egen träning har blivit lidande så för att komma igång igen bestämde jag att torsdagkväll skulle jag träna och husse var snäll och tog med sig hundarna för en promenad i skogen!
Det var bara det att Yazza hon ville gå sin egen väg och försvann från Zehera och husse.
De gick spåret fram och Yazza sackade efter som hon brukar göra, då hon tycker att får man inte rusa omkring som ett jehu så skall man i allafall få lukta sig fram i egen takt!

Hon kommer alltid när man ropar eller visslar på henne eller om hon upptäcker att vi har bara fortsatt att gå. Stigen som viker in i skogen och som jag brukar gå gick husse förbi och där försvann hon antagligen. Husse visslade och ropade men ingen hund kom! Han kollade med  motionärer som kom ikapp honom om de hade mött någon hund för att få kläm på om hon hade vänt och gått tillbaka till bilen. Ingen hade sett henne..
 Han såg framför sig att vara hela natten i skogen och vissla samt ropa på henne.  Han fortsatte spåret och kom tillbaka till bilen. Ingen mobil var med så husse fick låna av ett snällt par på parkeringen. När han håller på att ringa till mig, (som inte svarade för jag tränade) säger mannen som lånade ut telefonen,
- men där kommer det en hund!
Och visst där kom hon emot bilen från ett helt annat håll!
Vi får aldrig veta var hon har gjort eller varit men det viktiga var att hon kom tillbaka.
Och husse han kommer att ha koppel på Yazza när de går förbi det specefika  stället!

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej men Yazza då när husse var snäll och tog hand om dig och allt.

2008-06-15 @ 19:15:04
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0