08 - gänget..

I dag har Crozza och jag varit uppe på klubben och träffat resten av 08 gänget.
Hon är yngst och minst. Dimma som är en BC är väl den som storleksmässigt och åldersmässsigt är närmast.
Tycker nog att Crozza tog det ganska lugnt, låg en stund i knä, men ville ner på golvet där hon låg och tittade på de andra hundarna. Det hade precis börjat snöa när vi gick mot fårhagen för att träna inkallning. Alla valparna var duktiga och hade fokus på sin matte eller husse. Det märks att Crozza har träffat Marianne och Bessie tidigare. Hon gillar dom skarpt, speciellt Marianne har hon ett gott öga till. 
Efter en stund blev det kallt tycket Crozza och jag höll med henne,så vi  gick mot klubben igen. Det kom ett gäng töltande isladshästar som var lite underliga. Det är en hel del hästar runt klubben och Zehera och Yazza bryr sig inte om hästarna, så jag tänkte inte på att det kunde vara skrämmande. Fast hon skakade av sig det ganska fort.
Trodde att den lilla skulle vara trött när vi kom hem, men där bedrog jag mig. Hon verkade nästan lite uppskruvad och ville ha igång alla för att få leka.


Jaha ,ingen vill leka med mig, då får jag väl sysselsätta mig själv!


Crozza lärde sig vad ordet loss betyder i kväll. Gick lätt,,,

Zehera och Yazza har varit i skogen samt att jag gick ner till fotbollsplanen och tränade lydnad! Ja, ni läser rätt..
Så de är inte bortglömda. Alla hundarna får sin tid på ett eller annat sätt.
I morgon skall de stora hundarna börja hos sin nya dagmatte och Crozza skall presenteras för mina arbetskamrater.


Kommentarer
Postat av: ingrid

Grattis till tillökningen! Hon är underbart söt!!!

Välkommen i aussiegänget! Lycka till och se till att inte husse skämmer bort henne för mycket! Vi ses och hörs!

Hälsningar

Ingrid, Hedvig, Lin o gamla Lovis

2008-11-16 @ 21:47:08
URL: http://ingridwi.blogg.se/
Postat av: Malin&Arwen&Eowyn

Kul att äntligen fått se din prinsessa! Söt och rar är hon. Hann inte riktigt gosa med henne bara. Trycka in näsan i valpullen och sniffa på valplukten, det som är så mysigt! Får ta det nästa gång vi ses. Liksom att betala av min skuld ;-)



Kram

Postat av: Annika

Så himla söt hon är lilla Crozza.



Ha det bra med alla hundar och katter.



Hälsn

Annika

2008-11-17 @ 19:55:53
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Sara

Gud så söt hon är, verkar vara en cool tjej :)

Snart så kommer du inse hur kul det är, jag tycker ju inta alls att agility är roligt men det är nog för att jag inte vet hur jag ska göra men jag levar fortfarande på hoppet att jag kommer tycka det är kul.... nun dag ;o)

2008-11-17 @ 21:44:40
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Emma Willblad

Duktig marre som tränar lydnad! Du kommer snart se tjusningen med det när du börjar se framsteg... det är detaljerna som är tjusningen! KRAM

2008-11-18 @ 10:19:08
URL: http://www.k9world.se
Postat av: Nina & Wilson

Grattis syrran, nu när vi hunnit bli 10 veckor stora. Jag förstår att du är lika nyfiken och framåt som jag själv. Allt är spännande och måste undersökas. Idag lärde jag mig att lägga mig ner när matte sa ligg. Jag vet också vad NEEEJ är och kommer som en blixt när matte ropar på mig. Woff från Wilson

2008-11-22 @ 21:46:33
URL: http://www.freewebs.com/workingsoldier

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0