Filmer!

Här kommer två filmer på Yazzas hopplopp i Skutskär!
För ett år sedan trodde jag inte att vi skulle springa tillsammans igen.
I princip fick jag uppmaningen att ta bort henne eller att hon skulle bli en sällskapshund!
Startade Yazza i två lopp i Karlstad förra året. Sedan fick jag lägga ner all träning under cirka 9 månader.
Vi satsade på rehabträning med promenader med tyngder, simma i bassäng samt behandling med Vodafonen.
Den största skillnaden märkte jag när vi började behandla henne varje vecka med laser.
Yazza springer så glatt in för att få sin behandling så hon tycker nog att den är skön!

Finns säkert vissa som undrar varför jag låter Yazza hålla på med agility med sin prognos.
Jag upptäckte en dag att hon var " död" i ögonen! Hon var ingen glad jycke! Och ni som känner henne vet att det fullkomligt lyser om henne när hon får träna och springa sina lopp. Så mitt beslut var ganska lätt. Hellre en hund som hade kul och fick göra det hon gillar, men som kanske får några färre år!

Yazza är en hund som springer allt vad "tyglarna håller" och jag har fullt upp att hinna med henne!
Just nu tränar vi kontaktfält, svåra ingångar samt att jag skall kunna lämna henne i slalom. Vi tränar också hindersug!

Första loppet på fredagen var idealtiden 42 sek och vi fick 35,28 sekunder = 4: de placering.
Loppet på lördagen var det samma idealtid och vi hade 34,17 sekunder= 3:de placering.

Filmerna visar var vi tappar tiden....






Kommentarer
Postat av: Sanna Tijah Älva

Nej man ska inte bara lyssna på prognoser utan faktiskt titta på hunden och lyssna på hjärtat.

2009-07-20 @ 01:03:57
URL: http://www.sugarwinds.se
Postat av: Sara

wow, vad duktiga ni är.. vad hon springer på snabbt!! Kanonbra ju...

Kram sara

2009-07-20 @ 10:03:17
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad roligt att få se film, ni är ju grymma :)

2009-07-21 @ 13:46:40
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Marita

Urkul att se... ni är duktiga!Ingen kan säga något annat.Fortsatt lycka till!

Marita,Fixy o Lenick

2009-07-21 @ 18:30:36
Postat av: akinnaz annika

Jag får tårar i ögonen. Får jag pussa "DIN GUBE" så här en bra bit bortifrån? För det är hans förtjänst att jag kan se racerråttan köra agility igen.

2009-07-22 @ 00:22:00
URL: http://www.pumi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0