Fördel av planering!

Började lördagen med en längre promenad i vårt område. Zehera och Yazza lös och Crozza i koppel. Vilket går utmärkt nu för tiden. Helt plötsligt kan jag se att mitt tragglande och träning i koppel har burit frukt!  Det är bara vid vissa tillfällen som hon ligger som ett streck i kopplet. När hon vill något väldigt mycket och skall vara först!
Sedan var det dags för ett besök hos frissan. Jasmin hade tänkt på vad hon skulle göra med mitt hår under sin frukost! Vilken frissa vi har. Det första hon fick höra från mig var, gör något tufft. Är trötta på att se ut som jag har en mössa på skallen! Så efter besöket låg 75% av mitt hår på golvet!
Hem och städade en del av huset lite snabbt! Skulle träffa Tina på Danderyd -Täby Brukshundklubb för lite agiltyträning!
Lämnade Crozza hemma med husse för att ge pumisarna full fokus. Har bestämt mig för att träningen skall vara av så god kvalité som möjligt så jag hade förberett mig med några övningar. Yazza tränade på att söka tunnelingångar samt att kunna gå ut och söka hinder. Hon fick också en duvning i 4-pinnars slalom med ett långhopp innan och ett däck som avslutning. Zehera tränades i fart samt bakombyten. Hundarna fick träna korta pass och låg snällt och väntade på sin tur! Kände mig väldigt nöjd med träningen.

Fotsatte upp till Dommarudden för att möta husse och Crozza. Dags för hennes motivationsspår! Efter regnet i natt och på morgonen var det väldigt fuktigt i skogen. Jag gick ungefär 150 meter, vinkel sedan ungefär 75 m innan jag gömde mig. Spåret låg cirka 15 minuter.  Vinden  snurrade från sidvind till medvind! Hon har en hiskelig fart och är målmedveten i sitt spårande. Kommer att fortsätta träna spår med henne 2-3 gånger i veckan. Skall också under den här veckan introducera "plocke pinn" för henne.
Crozza väntar med Mackan på att få spåra efter matte!
Bilder har Liza tagit. Finns på www.tuffiz.se

På väg!


 Sedan är det "brukslydnanden"  som är mitt största berg att gå uppför! Thomas D och jag har börjat träna Dimma samt Crozza i " march"..... Skitkul tycker både en liten BC och aussie!
I morgon är det fårhagen som gäller. Nästa helg kommer fåren så allt skall vara färdigt till dess. 11 får har vi....
Åhza har fixat några gratis och en del köper vi.


Någon som kan ge mig lite värdefulla tips hur en aussie sätts igång på får! Misstänker starkt att Crozza kommer att försöka äta på dom...

Avslutar med en bild som visar en glad aussie som alltid på väg!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna Tijah Älva

Fina Crozza! Hmm äta får.... se till att hon är mätt!!

2009-05-09 @ 21:44:35
URL: http://www.sugarwinds.se
Postat av: Pernilla & Hedda

Tack för grattis! Angående att sätta igång aussie på får har jag själv inga tips. Men jag rekommenderar att du kontaktar Peter Nilsson (www.lerkulan.se) som är en superduktig instruktör med erfarenhet av aussies. :)

/ Pernilla

Postat av: Katarina

Det är väl bara att skaffa rätt utrustning och börja klättra uppför det där berget då!

2009-05-09 @ 22:28:01
URL: http://lazy&zero.dinstudio.se
Postat av: Sari&Hexa+Fay

Härligt fyllda hunddagar!!!! Spännande med fåren som strax kommer, själv funderar jag på ankor efter vi har flyttat??? Vi får se vad det blir förutom en alldeles egen agilitybana utanför fönster ;-)



Tråkigt att det inte blir någon Köping för dig, men vi syns väl på någon tävling framöver!!



KRAM

2009-05-10 @ 18:04:36
URL: http://web.comhem.se/~u72752029
Postat av: Marie L

Härliga bilder på Crozza. Tror att Minos fått noskvalster!!? ska behandla med tabletter, kunde inte spåra idag, fick det jättejobbigt!

Vi hörs--ha en bra vecka!

2009-05-10 @ 22:04:25
URL: http://www.123minsida.se/minos
Postat av: Mikaela

Stiliga Crozza!

Här tränas det spår ser jag... Härligt! Vi har börjat lite med pinnar/föremål i spåret och Thing glömmer nästan att hon ska spåra, pinnarna är så roliga! :)

2009-05-10 @ 22:29:43
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: martina

Vilket härligt agilitypass du verkar ha haft med pumitjejerna, jag blir så avis! Martin lånar inte ut sin hund ;)

Kram

2009-05-11 @ 19:06:31
URL: http://ellsonbus.blogg.se/
Postat av: Åhza

Nääää! Vad gaggar du om? :-D Jag hade inte den uppfattningen alls, ibland flyter inte livet på helt enkelt. Och det var ju det du berättade om?

Vi ses på lördag för en energigivande dag i fårhagen, haha! (Mina armar ömmar fortfarande! :-D)



Kram från oss!

2009-05-12 @ 07:49:16
URL: http://ahzaleoni.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0