Slutet av maj!

Försöker verkligen leva här och nu! Njuter av alla underbara dofter som slår emot en när jag är ute på promenader och i trädgården!
Ja, inte alla dofter. Wilda, Mariannes sheltie luktade inget vidare på promenaden igår! Hade rullat sig i ett obevakat ögonblick i skit!  Ingen ville ha henne runt sig, stackars henne! Annars var det en energi givande promenad. Det går ju inte fort med 8 st hundar och tre tvåbenta som har mycket att prata om!  Men det var ögonblick under promenaden som jag kommer att minnas... Som när vi satte oss vid kanten av sjön på klippan för att njuta av lugnet. Det tycket inte hundarna, lugnt kan vi ha hemma sa dom!  Tack Marianne och Marie för er diskussion... Mina mungipor var uppe vid öronen när jag lyssnade på er! 

Har nu satt upp mål med min träning för Yazza. Hon skall verkligen få en ärlig chans att lyckas. Så håll alla tummar gott folk att hon håller. Vi har varit och simmat idag och träffade två aussie. Bl.a en valp från den kull som jag bokade först. Men eftersom den skulle kommit lite fel i tiden för mig bokade jag av. Kul att träffa henne!
I dag har vi annars varit ute i skogen i tre omgångar.Vi är mycket off road just nu. Bra träning för hundar och mig! Vi hade möte med älg i morse, som tur var upptäckte jag den innan hundarna och kunde koppla Crozza.


Crozza uppvaktar Puma!



Kommentarer
Postat av: Marie L

Kul att du träffat Chenin och Choice. Har inte haft den äran att träffa valpen ännu! Var Crozza med till simmet? ---ja världen är bra liten!

Vi blir ett helt gäng som kommer till aussielägret,Sanna, Maja, Malin, Stina, du och jag mfl. Ska bli kul!

Ha en bra helg!

2009-05-29 @ 00:11:05
Postat av: Mikaela

Hallå! Allt bra med Er? Crozza är verkligen en stilig dam!

Så ni ska också på aussielägret?! Tyvärr missar jag det :(

Hur går träningen annars? kram

2009-05-29 @ 09:37:52
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Katarina

Nej nu har du sabbat min världsbild! Trodde Shelties var lite fisförnäma som har vett att hålla sig borta från äckelpäckel. Med undantag från Zero har jag lyckats få alla mina hundar så (= inga "onödiga" bad). Först Cavalier och nu Sheltie, barnen och jag får nog börja spana in oss på någon annan liten ras....

2009-05-30 @ 01:12:28
URL: http://lazyochzero.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0