Veckan som har gått!

Min PC har packat ihop och hårddisken är på lagning.
Skall försöka få in bilder på bloggen från mac.
I måndags var det vår träning på klubben och de som ville kunde bli filmade när de körde en bana.  Jag avstod. Usch känner mig så ringrostig och behöver verkligen samla ihop mig. Zehera var inte alls med mig och jag märker att hon känner sig osäker. Yazza däremot ger järnet och bara vill! Hon tog 12 pinnars slalom utan sin externa belöning på slutet. Duktig liten tjej. Tisdag kväll började med simning för Yazza.

 Avslutade kvällen med ett besök på klubben för mig och Crozza.
Helt plötsligt har hon börjat skälla på hundar igen. Hon är verkligen upp och ner just nu. Ena dagen världens goaste och stabilaste valp för att nästa dag  reagera för minsta grej. Vi kan träna platsliggning i Observatorielunden utan att hon reser sig fast det är massor av hundar som är runt om. Sedan kan hon nästa dag skälla för att det kommer en hund för nära när vi är på klubben. 
Onsdag var Marie och jag på en lång skön kvällspromenad. 5 hundar som sprang omkring och njöt av kvällen!

Torsdagkväll var det föredrag på klubben av Ulrika Wall om tävlingsförberedelse och belöning. Väldigt givande.
Just det Crozza har blivit 8 månader också under veckan!



Kommentarer
Postat av: Catherine

Ja dessa busiga aussies :-)! Man får va väldigt bestämd mot de och markera direkt när man inte tycker om nåt, även min lilla kaxiga kille :-)).. Va fin hon blivit Crozza. Lycka till vi ses kanske idag, tror jag och Peo är planvärd. Hadet!

2009-05-18 @ 08:38:20
URL: http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se
Postat av: Marie L

Tack själv, det var jättekul att det blev av. Crozza är jättemysig tycker jag.

Ha en bra vecka!



(Ultuna ringde och flyttade fram besöket till onsdag---typiskt!)

2009-05-18 @ 10:56:41
URL: http://www.123minsida.se/minos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0