Blandad kompott!

I helgen har vi varit och tävlat i Solna/Sundbyberg.
Riktigt trevligt! Inte så långa dagar och helt underbara strövområden att rasta hundarna i !
På lördag tävlade Yazza i AG1  för andra gången. Gick lite bättre än premiären. Fast vi har en hel del att slipa på när det gäller kontaktfälten. Kolla gungan! På träning lägger hon sig ner och inväntar dunsen! Något som jag är väldigt stolt över är hennes slalom! 15 fel och en 11 placering. Hon hade 5:e bästa tiden fast vi fick ta om två hinder!
Zehera tävlade två lopp på lördagen och gjorde bra ifrån sig. Tyvärr en disk på näst sista hindret i hoppklassen. Kommer film på den disken. I agility hade vi fem fel! Hon hade en bra inställning och höll ihop under båda loppen!
Idag åkte bara Yazza och jag till tävlingen. Egentligen skulle vi inte ha tävlat i dag och därför var inte Zehera med. Men eftersom Yazza blev uppflyttad till klass 2 i hopp så var det bara att pallra sig till tävlingen. Banan var svår och jag hängde inte riktigt med. Blev för stillastående i slalom och hann därför inte göra ett framförbyte som jag hade planerat. Det var en väldigt svår ingång och jag litade inte på min hund och kom efter. Kanske kommer det en film på det loppet!!!
Crozza har varit med husse och tränat sitt löpsteg när vi var på tävlingarna! Men eftersom jag kom hem på eftermiddagen båda dagarna, så har hon både spårat, vallat samt tränat agility.
Försökte filma under spåret idag.... Gick inget vidare! Fick avsluta illa kvickt och koncentrera mig på Crozza och hennes spår!

Kommentarer
Postat av: Marianne D

Hejsvejs!



Kan inte se filmen om Yazzas agilitylopp, privatklipp....



Kram

2009-09-28 @ 09:11:53
Postat av: Marre

Marianne, nu har jag fixat det!



2009-09-28 @ 09:46:28
Postat av: Marie L

Grattis till fina resultat med Yazza och Zehera! Kul med spårfilmen, det går undan ser jag.

Kan ev spåra nästa söndag, eller 17 eller 25 kanske?..... annars är det ganska fullt, håller kurs på lördagar i höst.

2009-09-28 @ 12:23:41
Postat av: Michaela { Foto, Webbdesign m.m!

vilka söta hundar! :D

2009-09-28 @ 19:13:02
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Catherine

Förstår inte jag o Maja kom jo 11 plats i Ag1 SoSu med 5 fel poäng.. que!!!! Hopp kom vi 26 pl som vi hade först på morgonen.. Snurrigt!! Va det fler lopp, kanske vi va på olika ställen ;)

2009-09-28 @ 22:59:07
URL: http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se
Postat av: Catherine igen ..skäms!

Du får ursäkta mig vi kom självklart båda på 11 pl men i olika klasser..:) är jag trött eller (och dum).. jag tror jag sover nu .. "gömmer mig under täcket"

2009-09-28 @ 23:07:55
Postat av: Bennaz kennel / Gill Norberg

Jag missade att se dig tävla på lördagen då jag endast var där på söndagen. Hade ett gäng pumi med som sällskap och fick en hel del positiva kommentarer om dina pumi. Jättekul! Lycka till i framtida tävlingar.

2009-09-29 @ 09:12:02
URL: http://bennazpumi.se
Postat av: tina

Vilket slalom hon har tjejen :o) Bra grunder du gett henne Marre :o)

Men gungan - knallkork-Yazza, det såg ut som hon trodde hon var på balansen igen och den tog slut...

Men vilket driv det är i henne, skitkul... ses i morn :o) Ska upp och träna en sväng snart, ska bara väga de små tjejerna bara... Känns som om Naya gått upp.Kram

2009-09-29 @ 12:51:45
URL: http://nixxa.bloggagratis.se
Postat av: Stina

Agilitygrattis! Vi har inte börjat än men TUNNELN är kul :-)Ja ja jag vet.....;=)) Kul att se spårfilmen, hon är på bettet ser jag. Hoppas vi kan träffas några spårdagar innan snön faller.

Hälningar Trollisen och Stina

2009-09-29 @ 14:03:54
Postat av: Stina

Visst kan vi köra lydnad också. Lite lättare att arrangera. Jag ska ha instruktörsutbildning några helger framöver men 24-25 oktober kan jag.Vi väl försöka få till något. Kan du då?

2009-09-30 @ 09:01:53
Postat av: Marie L

Hej igen!

Verkar svårt att få "ihop det" alla tre!? Kan den 18 och 25, håller som sagt kurs på lördagarna. Kan inte den 10/10 är borta då. Hade kunnat denna söndag, men Stina är uppbokad då....

Hoppas att du kan den 25?

Vad ska crozza dema hos Eva B?

2009-09-30 @ 23:27:26
Postat av: Sara

Men oj vad hon springer på bra Yazza, vad duktiga ni är... Så skoj å se er!!

Kram sara

2009-10-04 @ 18:15:04
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: M- Foto & webbdesign

sv}



Hejsan!

Nu har jag gjort det igen, jag har inte vart vid bloggen på flera dagen pga jag åkte till Skåne. Men nu så är jag tillbaka igen, hur har du haft det på sista tiden? Bara bra hoppas jag :)



Haft en trevlig helg?

Kram

2009-10-05 @ 11:53:34
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Jenny o Vixhen

Hej,

Ja, det där med att filma spår har jag med testat...ingen bra ide alls ;0)

Ang framförgåendet så var det inte hans första pass, kanske tränat 3-4 ggr innan och då mest på att ha huvudet rakt fram. Men sen så tyckte jag att han fattade fort. Stor skillnad mot min andra hund där jag använde target (pinne) som han skulle gå mot. Visst gick det kanon i början, men vi fick sen tillbringa månader med att arbeta bort target-pinnen. Finns ingen direkt tanke med att jag inte ger "verbalt beröm". Jag berömmer inte medan han går då det dels stör honom bara och att det får jag ju ndå inte göra på tävling. Brukar berömma efter klicket ihop med belöning men blir nog lite tyst och tillknäppt bara för att filmkameran rullar ;0) '

Ha en trevlig helg

2009-10-17 @ 18:40:18
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Marie Å

Tack för igår tjejen! Dax att uppdatera host-harkel

Kram

2009-10-18 @ 18:28:11
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Stina o Trolla

Väldigt skoj att träffa dig o Crozza. Hon har utvecklats och ni har jättefin kontakt. Tyvärr blev bilderna på fria följet för mörka. Synd för det såg så fint ut. Och nu har jag skvallrat för Trolla att hennes syrra MINSANN tog sina apporter.

Så nu får vi se ;=)) Kram från oss

2009-10-26 @ 18:07:17
Postat av: Marre

Snart kommer det en uppdatering!

2009-10-28 @ 18:41:23
Postat av: tina

...inte en dag försent ...

(...oops jag ska nog hålla tyst. Du är en hängiven bloggare som gör att vi kan läsa och njuta av dina inlägg)

ta hand om lilla foten nu och se till att bli frisk snabbt - har inte tränat med någon på HELA VECKAN!!!!

2009-10-31 @ 11:04:34
URL: http://nixxa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0