Ljusare tider!

Började skriva den här bloggen för två veckor sedan.
Men då tiden inte räcker till, blev jag inte färdig och tar upp tråden igen.

Veckan som gick fick vi reda på att vi kommer att få 4 nya kollegor i Stockholm. Kommer att bli en rolig resa att lära känna våra nya arbetskamrater! Alla gillade Crozza och ingen var allergisk! Så hon får några till att säga hej till på morgonen! Crozza är som Dr. Jekyll och Mr. Hyde! På jobbet lugn och cool. Hemma är hon ett yrväder som skall hålla ordning på katter och busa runt!
Helgen har varit hektisk som vanligt! Började i skogen med en lång promenad. Solen sken och vi mådde så gott.
Sedan åkte vi till fåren då det var min dag att fixa med mat och vatten! Passade också på att lägga lite mer halm i fårens skjul! Crozza fick ligga och passa på fåren. Hon skötte sitt jobb,var lugn och fin i hagen.

Vid 4-tiden var det dags att åka in till Globen för Melodifestvalen. Jag hade 5 st av mina kunder med mig och vi körde hela programmet med middag och drinkar. Det var en trevlig kväll med stoj och stim!


Eftersom det hade varit utgång två kvällar den veckan var jag ganska trött på söndag...
Så kraften räckte till en lång promenad på Blå leden i strålande väder.

Ny vecka.
Eftersom vi har ett nytt vargpar som har etablerat sig i vårt område vill jag lära mig så mycket som möjligt om vargar. Var därför på ett möte som Länsstyrelsen och Naturvådrsverket höll i. Måste säga att det finns många föreställningar om vargar som är helt felaktiga. Det märks tyvärr att jägarna har fått för stor plats i media och hos våra politiker, därför är inte bilden nyanserad.


Den 18/3 blev Crozza och hennes syskon 18 månader. Så nu kan de börja inta agilityplanerna och visa vad de går för på tävling. Vi ligger efter cirka tre månader med vår träning och min plan är att starta i juli. Om hon är klar,,,

Den här helgen har Crozza och jag varit hos Eva Bodfäldt på kurs.
Fick så många aha upplevelser och nya tankar. Det var hundar och förare som låg på olika nivåer. Från elit och ner till nybörjare. Lärde mig en hel del på att titta på de andra och hur de skulle kunna lösa sina olika problem.
På lördag var det fot som vi fokuserade på.
Crozza hade det bästa fotgåendet av alla enligt Eva. Men var för PRYDLIG! Det är jag som har tränat henne att vara behärskad. Enligt Eva kommer hon att tröttna och så småningom sacka efter. Så mer galenskap på apellplanen när vi tränar. Mer attityd skall jag plocka fram. Är inte ett dugg orolig för det.
Crozza har verkligen en bra på/av knapp.

Söndag var det dags för inkallning med ställande och läggande.
Vi har knappt träna på stå, så vi fick bra tips hur vi skall komma igång.

Så här kan man också träna kommandot stå! Med galopp! Zack ,Evas hund demonstrerar.


Avslutar med bilder på mina kära småkillar!
På lördag skall Fabian sova hos oss själv för första gången. Det kommer att bli spännande. Han är 7 månader nu.


Kommentarer
Postat av: Marie L

Vilka söta barnbarn och vad babyn vuxit!

Spännande med Bodfelt-kurs och kul med Crozzas fotgående, bara att fila nu då!

Håller tummar att ni kommer med på samma MH som Trolla i Märsta!

2010-03-22 @ 13:35:44
URL: http://www.123minsida.se/minos
Postat av: Monika med Flexi

Hej Marre!

Gud av kul att du fortsatt med lydnaden!!! Visst e det spännade???? Va stor dit barnbarn blivit , det känns som om det var alldeles precis du sa att du blivit farmor! ;) kram kram monika

2010-03-22 @ 14:20:09
URL: http://www.flexis.hundsida.se
Postat av: Malin&Arwen&Eowyn

Åh, spännande att vara barnvakt med övernattning! Fabian är en charmprins på bilderna :-)

Vad kul det ska bli i juli, ni får helt enkelt se till att bli klara till dess!!



Kram

Postat av: Annica och Zäta

Vad roligt att läsa din blogg! Kul med kurs hos Eva, henne tycker jag mycket om. Härliga bilder på småprinsarna också. Kram

2010-03-22 @ 17:36:37
URL: http://www.revolts.se
Postat av: Marie L

Stina har fått svar idag Trolla med Ting och Crozza reserver nr: 5 och 6 tror jag. Har du hört något? (Hon hade kommit med i Bro-Håbo oxå.)

2010-03-22 @ 18:26:23
URL: http://www.123minsdia.se/Minos
Postat av: Maja, Link och Achilles

Åh..spännande med kurs! Springa runt stolen metoden tänkte jag köra med, det verkar som att hundarna tycker det är kul!



Ska bli väldigt kul att köra agility i sommar i Fagersta! Hoppas vi med är klara till dess, i alla fall hoppklass!

2010-03-22 @ 19:41:54
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se
Postat av: Katarina

Värst vad ni har mycket för er: vallning, lydnad, agility och Melodifestival! Och så jobbar du tydligen ibland också..... och passar barnbarn.... Och så brukar folk säga att jag har många järn i elden! Puh.....

2010-03-24 @ 21:09:59
URL: http://lazyochzero.dinstudio.se
Postat av: Liza&Lotus

Pax kommer att passa alldeles underbart in i den här familjen ;)Menar du att han var vild när du hälsade på eller? Kan jag aaaldrig tro!

2010-03-28 @ 21:34:02
URL: http://www.lizashundar.bloggplatsen.se
Postat av: Liza&Lotus

Får fundera på att döpa om honom till det då ;)

Verkar som en rolig modell att använda vända runt stolar, finns det nån bok där metoden är beskriven?

2010-03-29 @ 21:58:17
URL: http://www.lizashundar.bloggplatsen.se
Postat av: Marie L

E de Crozza (o du) som har åsikter när link vallar?

2010-03-29 @ 22:29:09
Postat av: Anonym

E de Crozza (o du) som har åsikter när link vallar?

2010-03-29 @ 22:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0