Fredag kväll

Fredag kväll


Fredag kväll åkte vi till Lagga ridhus för att tävla. Det var många starter för en fredag så nära jul. Själv var jag inte i topp form, var på julfest med jobbet på kvällen dagen innan och hade inte sovit så många timmar. Agility gick ganska bra, fick en vägran på en tunnel och lite tidsfel,, 6:e plats. När vi skulle köra hopp bestämde jag mig för att köra slalom på den sidan som Zehera har svårt för, samt att göra ett bakombyte på däcket. Alla svårigheter klarade Zehera galant men jag visade henne på fel hopp hinder så det blev en disk... Hon var störd av domaren som stod nära en tunnel och ville inte gå in utan jag fick mana på henne ordentligt. Det var ett flertal fällor på hoppbanan, men Zehera gör som matte säger.. På en sådan här bana är det bra, men annars skulle jag önska lite mer sug på hindren.. Nåväl jag är övertygad om att det kommer, hon visar lite mer go nu än för två månader sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0