Byter päls...

Yazzas päls är inte att leka med just nu..
Tovar gärna ihop sig för minsta lilla skräp och jag kan kamma ur henne hur mycket som helst.
Hon ändrar dessutom färg nu, börjar synas att det är en grå dam. Visserligen en mörk grå, men ändå grå.
Står tåligt på bordet och låter mig kamma och dra i tovor...


image469
image470

I dag åkte vi för att simma men det visade sig att rätt dag var i morgon. Yes,, jag har tjänat en dag i mitt liv,eftersom jag var helt övertygad om att det var den 28:de i dag...
Iställer tog vi en promenad i skogen där vi höll på att bli ner mejade av två hästar som kom i full galopp bakom vår rygg. Som tur var gav hundarna upp ett varningsskall så vi hann slänga oss in i skogen...
Sedan träffade vi på två jägare som skrattade åt Yazza som stod på bakbenen och skällde, var gör inte en liten pumi för att se och synas? Efter det stötte vi på en av hundarna som var i sällskap med jägarna,,, Då kopplade jag upp hundarna och det var tur för det dök upp en mountainbike med förare i full fart..  Det sista som vi mötte var ett helt gäng med lösa hundar och deras förare, men då hade jag redan klivit ifrån stigen så mötet inte behövde vara nos mot nos.. Lugn skogspromenad??

Yazza lyssnar bra när jag kallar in henne och båda hundarna kommer oftast som ett skott.
Jag är så nöjd med Yazzas temperament, det kräver sin ägare men samtidigt ger det väldigt mycket. Gillar de flesta människor hon möter och vetrinären tyckte hon hade ett icke pumi sätt! Orädd och positiv.. Hon älskar att jobba och lära sig saker. Dessutom verkar det som  har hon "växt" i sin hjärna nu,,, Det finns saker som vi fortfarande skall jobba med , om det kommer jag att skriva vart efter,,
De här orden kommer jag väl att få äta upp nästa gång det blir "skarpt" läge!  Men hon är verkligen en härlig pumi hund!
Zehera är också en härlig hund, men mer försiktig och jag har fått jobba en hel del med hennes självförtroende.
Sen är det annorlunda att ha två hundar, de drar  lätt igång varandra men har också såå roligt tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Emma Willblad

phuuu nu har jag kammat Statuz i över en timma... så jag vet vad du talar om Marre! Den pälsen är inte rolig just nu... Kram kram från kullbrorsan S!

2007-12-28 @ 16:02:40
URL: http://www.k9world.se
Postat av: Malin

Tack för sällskapet idag på promenaden! Kan tänka mig att dina vovvar slumrade gott på eftermiddagen med tanke på deras framfart i skogen :-)

Ses imorgon!
Kram, Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0