Uppdatering!

Just nu blir det inte så mycket skrivet i bloggen ,då det mest går sin gilla gång!

I helgen var vi och tittade på när Malin med flera tävlade i vallning. Det var kul och jag tycker att Malin och Arwen gjorde det bra! Efter en tävling vet man ju alltid vad man behöver träna på och Arwen är verkligen en hund som är duktig, henne gillar vi !
image405

I går träffades Malin, Marianne, Marie, Yvonne och jag för lite träning..
Malin hade tagit med sig en bana från VM och det var sååå kul att testa den.
Zehera var riktigt på och tog helt plötsligt egna beslut.
Vid starten drog hon in i slalomet istället för hopphinder två..
Och jag blev glad,, Hon har väl aldrig tagit ett eget beslut tidigare utan alltid gjort som matte säger eller visar. Nu hade hon sug på hindren.
image406
Upptäckte att jag inte får slarva utan måste jobba på varje hinder, samt inte vara för långt ifrån hindren.

Yazza var med och vi tragglar vidare med slalomet... vi har fastnat på första porten och behöver gå vidare.
Om jag ställer upp så det är två portar så tar hon den första och springer förbi den andra.
Hon är duktig att sitta kvar i starten och tar två hopphinder samt tunnel utan vidare. Vi har vintern på oss att träna in slalomet. Yazza är väldigt positiv att träna men kan bli fundersam om hon inte förstår riktigt!

Vi har precis kommit hem från vetrinären där jag har röntgat henne.
Har funderat fram och tillbaka hur jag skulle göra men efter ett samtal med Eva Linder som jag litar på, bestämde jag mig för att röntga.
Och just nu ser det bra ut, riktigt fina höfter. Den ena "skålen" kunde ha varit lite bättre rundad men det var marginellt och spelar ingen roll.
En stor sten har fallit från min axel.
image408


Veckans Citat

"Låt inte det du inte kan göra, hindra dig från att göra det du faktiskt kan göra."

- Anders Haglund


Rösta på min blogg!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för orden om min Arwen! Hon är en riktig pärla

2007-10-23 @ 13:54:34
Postat av: Sara & Zappa

Gud så skönt att höfterna ser bra ut, förstår att det var en lättnad! Men nu är det inget som hindrar bara att tuta och köra ;)
Programet ska gå att hitta på nätet jag har sett att det tidigare gått på kanal 4, men idag såg jag repris på Viasat Nature!

2007-10-23 @ 21:17:31
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Yvonne&Co

Vad skönt att det verkar rätt OK med Yazzas höfter. Visst var det kul att köra VM-banan... mina nybörjare på agilitykurs fick gå banvandring på banan OCH köra vissa delar av banan ikväll. De är så duktiga...

2007-10-23 @ 22:30:12
URL: http://www.facerase.biz
Postat av: Marie

Åh vad skönt att Yazzas höfter ser bra ut...
Syns på söndag
Kram
Marie

2007-10-27 @ 08:56:32
URL: http://www.charlie-diva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0