Vallning,,

Styrde bilen mot Ekerö och trodde att jag skulle slippa köer.. Icke sa Nicke, det var stopp i trafiken som vanligt.
En timme från stan till Ekerö verkar var den tiden som det tar,,,
Zehera skulle få valla idag efter sitt uppehåll. Det gick över förväntan och vi kunde träna lite hämt.
Yazza hon är en hund som tål en hel del. Började med att ha krattan för att få ut henne på lite avstånd, det går fortfarande för fort och för nära. Krattan garvade hon bara åt så jag gick över till flaskan. Det är en pet flaska fyllde med sten som låter en hel del. Satte henne och gick mot fåren då kom hon i världens fart, sa stanna åt henne men vaxet i öronen gjorde att hon bara sprang, hytte med flaskan vilket inte hjälpte. Kastade flaskan emot henne och fick en fullträff,,,, rakt i skallen,, ajajaj, shit tänkte jag men Yazza hon brydde sig inte. Tittade bara upp lite vad var det? Och sedan fortsatte hon.. Resten av tiden i fållan var lite lugnare och hon kunde gå någorlunda lugnt. Jag gjorde en"sitt"(internt skämt) också mitt bland fåren,,, Har redan kommit på en julklapp.. Hör ni barn se här,,en herdekäpp vore något åt mor!!
Kameran var med mig men tyvärr  inte batterierna så det blev bara ett foto!
image384



Rösta på bloggen:http://www.bloggregistret.se/

Kommentarer
Postat av: Sara & Zappa

Ha ha skönt att det är fler än jag som börjar med önskningarna i tid :D

2007-10-02 @ 22:04:54
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Marie Å

Ha ha...jag har läst om krattat i något annat inlägg men trodde inte att det var en "vanlig" kratta. Det måste se rätt skoj ut med dig Yazza och en kratta kring fåren
;o)
Kram

2007-10-03 @ 13:24:24
URL: http://www.charlie-diva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0