After Beach!

I strålande sol hade Knivsta ett passande namn på sin tävling. After Beach!
Barnvandringen började klockan 17.20 och vi var hemma igen runt 19.30. Lagom lång tävling.
Agilitybanan var lite knepig med tunnel under balansen och de som känner Zehera vet att hon gärna unviker tunneln när det finns ett balanshinder bredvid. Men jag fick in henne i tunneln och det flöt på bra, hon brydde sig inte om domaren och hade riktigt bra fart. Fick en vid sväng vid slalomet och vi tappade koncentrationen, så när hon skulle ta balansen istället för tunneln så tog hon tunneln= disk.
Hoppbanan började med 5 st hopphinder i rad sedan skulle hunden ta slalom. Jag startade inte med Zehera utan gick ned och ställde mig mellan andra och tredje hindret. Ingen bra idé. Hon kollade domaren och tappade fokus.
Kände att hon inte var med mig på banan och när jag sa slalom, slalom, och visade att hon skulle ta slalomet så tog hon en tunnel istället. Fattar inte varför och tyvärr filmade vi inte så vad som hände kommer jag aldrig att få veta!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ojoj vad ni tävlar, förra helgen på jätte tävlingen måste nu ju fått till några bra lopp att hama på övre delen av del lisata måste ju vara kanon, det var ju helt sjukt mycket hundar med!

2008-07-24 @ 20:05:10
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0