Världsutställningen!

I morgon hämtar vi Noemi från Ungern på Arlanda.

 Helgen kommer att tillbringas på utställning, Stockholmsmässan samt Stäket!! Och jag som inte ens är speciellt road av utställningar. Men vad gör man inte för att träffa en massa trevliga pumi människor!
Samtidigt som jag börjar bli tveksam om min nästa hund kommer att bli en pumi?!
Då kan man undra varför? 
Det slog mig i dag när vi var i skogen för att "träna" vi har ju blivit ordinerade att gå i skog och mark för att bygga hundarna. Och det är i och för sig riktigt och har gett resultat!
Zehera och Yazza är verkligen tighta och gillar att rumla omkring och leka och jag får bara förmana hela tiden!  Nej sluta , lugna ner er., kom hit .. Hur kul är det?  Är det så jag vill att det skall vara med mina hundar?
Ha dom i koppel kanske några av er tycker. De går en hel del i koppel, men är det ett liv för en pumi?
Vi kan inte träna agility  i någon omfattning, vi har inte vallat sedan i höstas! Jag har hjärtat i halsgropen när Zehera och jag tävlar, skall hon hålla eller kommer hon få ont?
Kommer Yazza att kunna hålla på med agility? Om inte, vad skall jag ta för beslut då? Tankarna fladdrar!! Nu tycker kanske några av er att var inte så negativ, se inte allt i svart,, Jag lovar, jag försöker peppa mig själv hela tiden men måste tillstå att det är upp och ned!

Jag kan ju ha haft en extrem otur eller så har jag gjort något fel, eller gör något fel när det gäller min hundar. Men jag har haft hundar tidigare och har inte varit med om något liknande!
Nästa utmaning för oss blir tävlingarna i Karlstad och Yazzas magnetröntgen.

Kommentarer
Postat av: tina

Det kommer nog att bli en härlig helg med allt och alla. Förstår dina tankar och att det snurrar. Men det är helt sunt att tänka i alla banorna. Men i grund och botten måste det vara ren otur du haft med båda tjejerna..... Nu håller vi tummarna inför magnetröntgen och att Zehera håller i Karlastad.....

Ha en härlig helg!!!

Kram

2008-07-03 @ 09:56:15
Postat av: Sara

Vad roligt med fin främmande ;)

Kul att få träffa dig imorgon!

Usch ja du har verkligen haft en massa otur med dina, jag har haft detsamma och provat att byta ras men det funkade inte ändå :(^

Men jag hoppas att båda dina tjejor blir bättre!

2008-07-03 @ 11:37:00
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: martina

Självklart ska man tänka positivt, vilket jag tycker att du gör och är väldigt bra på. Men samtidigt så måste man vara realist och även kunna förbereda sig på saker som komma skall, så man FÅR även vara nere och prata om alla frågor som snurrar runt. Förstår att det är många sådana i huvudet på dig... din historia med både Zehera oh Yazza är jättetråkig. Men vi håller alla tummar (och klor) på att ALLT ska ordna sig!

Ha så trevligt i helgen, vi drar till Åtvidaberg!

Kramar Martina med familj

2008-07-04 @ 10:54:10
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Marie Å

Klart du inte gjort något fel Marre!! Du har aldrig varit oförsiktig med dina hundar. Hoppas du får en trevlig helg!

Kram

Marie

2008-07-05 @ 20:31:56
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Marianne

Hej!



Du har absolut inte gjort något fel, du om någon tänker på hundarna, och gör allt för att de ska må bra; simmar, promenerar långa sträckor, köpt speciell "apparat", sjukgymnast etc. Du kan inte göra mer än vad du gör! Du har verkligen haft otur. Förstår att det är jobbigt att förmana hela tiden, att de inte kan leka med varandra men förhoppningsvis blir de bra, även om det kanske tar tid. VET hur det känns - det är tufft. Man måste få ha funderingar. Ha en trevlig helg, själv arbetar jag.



Kram Marianne och "sheltiemaffian"

2008-07-05 @ 22:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0