Värmlandshoppet!

Hemma igen efter 4 intensiva dagar på Skutberget i Karlstad.
Vi åkte på onsdag morgon och kom fram precis i tid för att få en riktigt bra plats till tältet!

Efter att vi hade installerat oss i stugan gick jag en promenad med hundarna för att utforska omgivningarna.
Stugan låg på en camping som var precis vid vattnet. Tyvärr blåste det så stranden såg inte så inbjudande ut.
På kvällen träffades några stycken från ÖBK för en gemensam middag eller vad jag skall kalla det. Har nog ätit bättre mat!

Det visade sig att jag inte behövde vara på tävlingsplatsen förrän vid 8.30 tiden på morgonen. Skönt att slippa stressa på morgonen.
Våra resultat:
Torsdag: AG 3. 100 starter, 50 disk. Vår placering 19. Hopp3. 113 starter, 50 disk. Vår placering: 49.
Fredag: AG 3. 102 starter, 49 disk. Vår placering: 50 Hopp 3. 111 starter, 41 disk. Vår placering: 44.
Lördag: AG 3. 107 starter, 67 disk. Vår placering: 28 Hopp 3. 117 starter, 45 disk. Vår palcering: 70.
Söndag: Diskade vi oss i båda loppen. Agilityn var ett ofokuserat lopp från Zeheras sida. Hon hade koll på allt annat än mig och sin uppgift. Hopploppet var mycket bättre, Men jag tog inte tillbaka henne på näst sista hindret så hon sprang förbi det.
Om jag summerar tävlingen så blir Zehera lätt störd på banan och har inte rikigt suget. Märkte att om jag kom till starten precis innan vi skulle in på banan så gick det bättre.

Även Yazza fick känna på tävlingsplatsen!

Mer om henne senare..

Vill också gratta Malin och Arwen till alla fina lopp och en plats i landslaget.
Det är ni värda!

Inte bara Malin skall grattas till fina placeringar, utan också resten av gänget, Tina, Marie, Kjell, Thomas och Marianne.
Flera bra lopp har även Daniel och Yvonne gjort. ÖBK kommer starkt på agilityplanen!

Kommentarer
Postat av: Malin, Arwen & Eowyn

Hej vännen!

Tack för trevligt sällskap och valpvakt i Karlstad. Det blev som ett kinderägg, tre önskningar i ett; semester med sina underbara vänner, härliga agilitydagar och fina resultat!



Kram

2008-07-23 @ 10:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0