Fårhage?

Vilken dag, strålande sol och ungefär 25 grader varmt. Både frukost och middag åt vi ute, jag bara njuter!
På eftermiddagen åkte jag till Wira Bruk för att titta på en hage som jag eventuellt skall ha lite får i.
Wira Bruk är en idyllisk plats i Roslagen.
Träffade Cattis på cafet för en snabb fika innan vi började vår promenad mot hagen. Vi gick en bit efter Roslagsleden i en vacker natur. Det går att köra bil nästan fram till hagen, men i dag valde vi att promenera.
Hagen är störren än jag trodde och ligger avskilt bredvid en sjö. Tyvärr hade bonden bytt ut en del av fårstaketet mot taggtråd så nu måste vi kolla om vi kan stängsla om eller dela av hagen!  Tror inte att jag hinner det i år, så det får nog bli ett projekt för nästa sommar.

image607
image609


Kommentarer
Postat av: Sara

Schyst med egen får hage :)

2008-05-11 @ 13:28:11
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Anonym

Det ser underbart ut, och tack för grattis hälsningen! Kram Lenita

2008-05-11 @ 21:55:31
Postat av: Cissi

Härligt med egna får!
Blir det vallning med pumisarna sedan?

2008-05-11 @ 22:00:47
URL: http://www.tripora.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0