Debut!

Det kan man väl kalla det Yazza och jag har gjort i dag. Tagit våra första stapplande steg på lydnandsplanen.
Tack Emma och Frida för alla era värdefulla tips på hur jag skall komma i gång med vår träning!
Fast det var en av de grinigaste dagarna på länge spred ni värme runt er...  Duktiga instruktörer är ni! We likes YOU, Yazza och jag.
Kommer aldrig att glömma ta vänster benet först....
Fars Dag har det varit och hos oss lagade far i  huset maten, så det var bara att sätta sig till dukat bord med barnen när jag kom hem.
Trött Yazza efter en intensiv dag!


Fick e-post från Louise i veckan. Hon föreslog att vi skulle bilda en valpgrupp. Louise skrev "att nu när det är så många valpar i klubben så kunde vi väl träffas i gång i veckan och umgås och snacka valp/unghundsproblem och lösningar med ett gäng kompisar i samma sits. Och även ha med valpen för social/ passivitets träning. Kanske kan vi  promenera och träna tillsammans oxå!! Det vore ju kul om vi nådde våra mål tillsammans. För alla är vi väl ägare till en ny stjärna!? "
Mycket fint initativ av henne tycker jag! Läste i Louise blogg  att hon hade kollat vilka raser det var på de nya valparna /unghundarna i "vårt" gäng och kom fram till följande,6 bc, 2 aussi och 2 sheltie och 1 Irländsk terrier(Rätt)?
Så nu blir det rakt in i het luften för Crozza. På söndag skall det tränas inkallning!
Bilderna kommer från Sugarwind´s kennel.
Crozza 8 veckor.


Kommentarer
Postat av: tina

Åååå, Marre, man smälter som smör i solsken för den lilla godingen. Vilken plutta :o)

Vad roligt att ni gillade lydnadskursen, men vem var grinig? Du eller Yazza :o)

Ser fram emot sönd och träffa den lilla :o)

Du! Jag har tid hos nageltjejen sön 14.00, när ska vi ta priserna då? Efter valpträffen eller?

Kramkram

2008-11-09 @ 22:41:41
Postat av: Emma Willblad

Yazza är en suverän lydnadshund! Hon har STOR kapacitet, så jag förstår nu varför Nancy gav fina lovord till din lilla fröken! Kramar till dig!!!

2008-11-10 @ 07:46:54
URL: http://www.k9world.se
Postat av: martina

Vad kul med Yazza! Det kommer gå bra för er :)

Men åh vilken liten prinsessa Crozza är! Har hon kommit hem nu?

Kram från nyhemkommna londonresenärer

2008-11-10 @ 12:47:30
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad roligt att du kommit igång med lydnaden, Yazza är en liten stjärna - det såg man på en gång. Vilken kontakt. Vi ska skälla på dig om du "börjar med höger fot" - hihi. Spännande med Crozza - en riktig liten sötnos.



Ha det så bra



/Marianne D

2008-11-10 @ 20:29:40
Postat av: martina

Ha ha ha :) jadu...jag önskar att någan hade tränat dem medans vi varit borta. En personlig tränare hade inte varit fel, men det får bli sen när vi blir miljonärer. Nova har varit i Dalarna och Ella hos Gill. Men de har blivit badade och klippta båda två, vilken lycka! Man kan säga att de varit på spa ;)



Ska bli så kul att få träffa din lilla tös!

Kram

2008-11-11 @ 11:06:52
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Louise,greta och Hjördis

Du har helt rätt att det är en irländsk terrier med i det nya gänget! Och tänk en large hund oxå, jag som skulle hålla mig till medium ;)

Men det skulle väl du oxå göra?! Ja,se så tokigt det kan bli :)

2008-11-11 @ 16:02:18
Postat av: tina

Hihi, jaa, du vet då hur näbbgäddor ska tas. jag får konsultera dig när jag känner mig gråhårig :o)

Kram

2008-11-11 @ 21:50:48
Postat av: Anonym

Link och Crozza har lekt lite idag, bilder finns i min blogg! Lycka till imorgon när du hämtar valpen!

2008-11-11 @ 22:08:50
URL: http://warriors.nu
Postat av: Malin&Arwen

Filmkväll, jippie! Vad ska vi se? Har du köpit en ny film, eller är du sugen att se Rättvik? Vill ju självklart se Crozza, så du får säga till när du vill ha lite besök ;-)

Kram

Postat av: Noomie

jätte söt verkligen :)

2008-11-15 @ 18:15:51
URL: http://noomies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0