Det snöar fortfarande!

Yazza väckte mig strax efter 4 och det var bara att stiga upp. Tror attt det var blåsten som störde hennes sömn. Pulsade fram eftersom snöplogen inte hade visat sig. Det var väldigt vackert ute, tyst förutom Zehera som lekte med snön.
Lite stökigt var det i trafiken, ovanligt många bilar. Ingen som hade hört uppmaningen att stanna hemma?
Crozza ville knappt gå på trottoaren när vi var ute på lunchen. I parken gick det bättre.
Hon är duktig på dagarna ligger och sover, leker lite för sig själv och låter mig jobba. Det enda hon protesterar emot är att  jag går ifrån rummet utan henne. Fast hon ser mig och jag är strax utanför så gnäller och ylar hon.
Snön har fallit hela dagen och vi kom knappt upp med bilen till vårt hus och därför bestämde jag mig att ta en promenad i grannskapet. Oj, det var svettigt,  tre hundar i koppel och av dom så är en valp med massor av energi efter den lugna dagen.
Crozza fick träna lite varsågod och att behärska sig när vi kom in. Hon for omkring som ett skållat troll och orsakade total kaos i vårt hus.  När hon blir så uppskruvad så ökar hon hela tiden och är som en busig 6- åring.Fick sätta henne i buren för en timeout ! La ett lakan över buren och hon slappnade av direkt. Passade på att träna lite burträning när hon var lugn.



Tyvärr verkar det som snön kommer att gå bort i slutet av veckan!

Kommentarer
Postat av: Carina & Deedee

Visst är det härligt med snön! Synd bara att den ska försvinna snart. Vi har också pulsat runt i snön idag, lilla Amy hoppade ner i diket och - försvann - hon fick liksom simma för att komma upp igen... Skönt att det fungerar bra med Crozza på jobbet. Spårar jättegärna ihop någon dag när snön har försvunnit.

/C&D

2008-11-24 @ 22:03:22
URL: http://www,deeamy.se
Postat av: Sanna Tijah Älva

Ja vi har nog bara fått hälften av snön ni fått. Det blir så ljust och rent så hellre snö än regn tack. Hon växer den lilla!

2008-11-24 @ 22:53:32
URL: http://hem.passagen.se/lotus_rhaffa
Postat av: tina

Ååå kissekatten, är det Puma? Påminner så enormt om vår underbara Gizmo. Han var alltid med oss och han hat-älskade Nixxa och de busade konstant...

SKönt att det ändå går bra på jobbet, ni får ta mötena på Ditt kontor hör jag :o) Ni får väl trycka ihop er Hihihi

Kram

2008-11-26 @ 08:56:09
Postat av: martina

Vilka härliga bilder! Den där katten tror bombis att han ÄR en hund :)

Hur går det med Yazzas lydnadsträning? nyfiken

2008-11-26 @ 13:35:03
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Mikaela, Flox & Thing

Vilka härliga vinterbilder på Crozza, hon har blivit stor!

Thing är ju med mig på jobbet och sitter i vårat hundstall där... Hon sitter tillsammans med Flox och två andra hundar, vilket fungerar bra hittills!

Hur gör du med Crozza när du jobbar?



2008-11-26 @ 13:39:49
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Sari

Åh, jag ser att du har fått hem din aussie, sååå söööt liten tös!!!

Lycka till med henne i framtiden, det kommer nog att bli kanonbra!



Visst är det härligt med snö men tyvärr är den ju på väg att smälta bort....

2008-11-26 @ 15:53:21
URL: http://www.belgarebc.se.nu
Postat av: Maja, Achilles & Link

Det är så underbart härligt att läsa alla valparnas bloggar och om deras påhitt! Plus att man får en liten påminnelse på vad man ska träna på! Burträning nästa!

2008-11-26 @ 21:23:11
URL: http://warriors.nu
Postat av: Malin&Arwen&Eowyn

Tack själv för igår! Hon är en riktig pingla lilla Crozza =) Ett härligt tillskott till gänget!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0