Dessa underbara kamrater!!

Nu är helgen slut igen. Går så fort, vips så är det söndagkväll!
I går var jag och Marie ute på en lite promenad. Ni kan läsa om den här! Vill bara säga att Marie är en duktig person på mycket men det finns en anledning till att jag vill ha GPS:en med!
Efter en lunch hemma var det dags att gå ut med Crozza. Gick verkligen ut i skogen med henne, inga stigar utan upp och nedför berg. Ville se hur hon löste lite olika svårigheter i skogen. Om hon var huvudlös eller kopplade på lilla hjärnan!
Kan säga att det gick utmärkt. Hon är duktig att kolla var jag tar vägen och håller god kontakt utan att var slickad vid mina fötter.
I dag åkte vi till Enköping för att gå på vår kurs i  förberedande valpagility. Vi tränande balans, 8:an samt stanna kvar.
Jag har ju bara tränat sitt stanna kvar, förstår nu att jag bör börja träna ligg stanna kvar samt stå stanna kvar. Som jag tror kommer att kräva mest träning.
Sanna var så snäll och filmade.


Kvällen har jag tillbringat i ridhuset. Både Zehera och Yazza har tränat lite kombinationer.
Yazza har ju inte tränat gungan sedan i våras men kastade sig upp den utan några rädslor. Fick ta hjälp av Tina för att få någon kontroll på allt!  Zehera fick träna på bakombyten och det gick riktigt bra när vi har fart,,, Kommer jag för nära henne så stannar hon!

Kommentarer
Postat av: Eva W

Vad tappert av er att träna i snön!

2009-01-25 @ 22:35:48
URL: http://muffinmops.tumblr.com
Postat av: Marie Å

Ha ha antagligen samma anledning som gjorde att jag köpte en GPS.

Kul att se film från er valpagility ;o)

Kram

2009-01-25 @ 22:47:53
Postat av: Sanna Tijah Älva

Så du ska bli bergsbestigare också! Nej så svårt är det inte, tänk bara på alla dessa showhundar(alla raser) som inte har så mycket mellan öronen. Kan de så kan även Marre och Crozza!

2009-01-26 @ 13:17:56
URL: http://hem.passagen.se/lotus_rhaffa
Postat av: Emma Willblad

pumiträff 30-31 maj, mer info på forumet! Kram Emma

2009-01-27 @ 18:03:42
URL: http://www.k9world.se
Postat av: Kärran

Haha! Hehe! Hihi!



//Semmel-Kerstin



PS. Är du riktigt säker att du inte ska ha en semla du också?! DS

2009-01-27 @ 19:11:56
URL: http://www.storolillnos.dinstudio.se
Postat av: Emma Willblad

städa e bara förnamnet!

2009-01-27 @ 22:18:42
URL: http://www.k9world.se
Postat av: tina

... det är så kul att se Yazzas action...no fear..

Hahha, jag kan se Crozza framför mig...svanhopp....njaeee..... vet inte jag... hahahha

Pumi"special" nsäat nr av Härliga hund :o)



Ses på söndag... om vi inte hinner tidigare

Kram Tina

2009-01-27 @ 22:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0