Svanhopp eller magplask?

Vilket var det Crozza gjorde i dag?
Zehera och Yazza skulle simma och givetvis var Crozza med!
Hon sprang runt bassängen och lekte med en boll och trivdes med livet.
Zehera kämpade med att simma runt. Helt plötsligt när jag har Zehera intill kanten för att vila, springer Crozza upp på rampen och tar sats och gör ett riktigt fint hopp.(Blir nog bra på att hoppa)! Det var minst en halvmeter mellan rampen och bassängen. Landar med ett plask mitt i bassängen.. Jag släpper Zehera och hinner tänka, simma hund, simma! Hade ingen lust att hoppa i och dra upp henne. Hon simmade in till kanten och vilken tur hon hade selen på sig. Drog upp henne och hon var helt paralyserad. Stod helt stilla och bara stirrade på mig. Jag skrattade gott åt henne och gav en godis. Det här är så typiskt Crozza, totalt orädd för vissa saker medan andra som tanter med rullatorer är bland det äckligaste som finns.

Annars roar hon sig med att försöka sno mat just nu. Helst upp på bord. Försökte sno min macka som jag hade på skrivbordet. Ni vet ,snabb lunch så hunden hinner få en lång promenad. När jag skulle rädda mackan så välte yoghurten över min mobil, miniräknare och en massa papper. Sensmoralen är " ät aldrig lunch vid ditt skrivbord!" Och absolut inte om Crozza är i närheten!!!


Yazza tappar en hel del päls och jag kan se huden på vissa ställen.
Hon kliar inte och verkar pigg. Jag får avvakta lite och se hur det utvecklar sig.
Såg att den här tiden förra året var vi mitt i slalomträningen....

Kommentarer
Postat av: Malin med Vegas

haha va rolig hon är lilla Crozza. Vegas tog sig också ett bad på julafton utomhus, han skulle bara dricka lite ur en stor och djup pöl och vips trillade han så klart i, men som tur var så simmade han snabbt till kanten. Jag som hade badat honom med shampoo dagen innan=)Vi ses imorgon!!

2009-01-24 @ 15:40:14
URL: http://hundskoj.zoomin.se
Postat av: Carina & Deedee

Oj, vad länge sedan jag var här. Vad tiden går fort, nyss var hon ju 8 veckor och precis hemkommen. Hon är fantastiskt söt iallafall lilla Crozza. Skrattade när jag läste om mattjuven, vi har också en här hemma... Du är jättevälkommen hit för att titta på valparna och prata Aussie.

/C&D

2009-01-24 @ 18:20:41
URL: http://www.deeamy.se
Postat av: Malin med Vegas

Hopp-stå är mest en grej som jag testar för att se hur det blir, men man tränar in det för att hunden ska bli mera medveten om sitt stå, att det blir mera tydligt. Jag klickar ivarjefall för landningen i hoppet och att det då ska utvecklas till ett snabbt och stabilt och framförallt medvetet ställande. Jag har gjort så att jag klickat när Vegas bjuder på hopp, ibörjan lite hur som, (förutom om han tog stod mot mig)och då klickat när hunden landar, får väl se om han kan tänkas bjuda på ett hopp-stå imorgon=)

2009-01-24 @ 20:25:59
URL: http://hundskoj.zoomin.se
Postat av: Anonym

Nja det blev väl en liten skillnad, lite puts på tassar,svans och öron. Haha du är inte ensam om att bestiga berg!!! Finns en del att göra här med!

2009-01-25 @ 22:01:00
URL: http://www.flox.webgain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0