Utsikt från mitt fönster!!


Nu är det is på viken, en is som är blank och utan snö...
Tror ni jag har åkt skridskor? Rätt svar är, nej! Och jag gillar verkligen att åka långfärdsskridskor, men har man tre hundar så har man= jag.. Min fokus ligger på andra saker just nu.. Hundpromenade och hundträning!
1) Crozza bör komma underfund om att hon har en bakdel. Det har hon ingen aning om. Pumisarna har bra bakdelskontroll och jag försöker komma ihåg om jag gjorde på något speciellt vis...
Presenterade gymbollen för henne idag samt satt och letade efter bra övningar på internet.
2) Skall jag ha running contacts eller inte... Väldigt kluven!'
3) Hur kan jag träna Yazza så hon kan utvecklas och inte få ont!
4) Hur skall jag lägga upp Zeheras träning?

Och sen har vi en till faktor,,,
Håller på att lära mig att redigera mina filmer på Mac,,, Det innebär att jag ser vissa sekvenser om och om igen!
Ser väldigt tydligt att min handling är bra kass och jag förstår att Zehera blir osäker och frågande!  Ser också vad jag bör förändra men behåller det för mig själv ett tag. Går det att lära "gamla" hundar att sitta?

Har introducerat nosdutt för Crozza idag. Hon fattade det direkt, inget godis på promenaden utan en nosdutt!

Är det någon som har synpunkter på running contacts?
Samt bra bakdelsövningar?

Kommentarer
Postat av: Daniela

Hej så fina hundar du har :)

2009-01-02 @ 02:59:14
URL: http://winey.blogg.se/
Postat av: Daniela

hehe han var nog mer uttråkad.. Han har fått kennelhosta:(

2009-01-02 @ 10:07:56
URL: http://winey.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken jätte härlig utsikt

Det är verkligen nyttig att se sig själv på film, och ja man kan lära kamla hundar att sitta ;o)

Bästa leksaken jätte sköldpassan från ikea kanon för balans och bakdelen ;)

2009-01-02 @ 18:31:31
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Sanna Tijah Älva

Hörde att Maja blivit inspererad av Klickerklok och skulle trycka ner Link i en skål, man han fattade inte heller att han hade bakben. Kanske backa uppför trappa och slutligen vägg kan vara något, eller bara sidoförflyttningar i frittfölj. En del har ju börjat köra med att hunden står med framtassarna på en bok eller dyl och ska sedan flytta runt med framtassarna på boken.

Running contacts ja, jag har startat med Älva nu. Det kommer utklassa!!!

2009-01-02 @ 18:35:53
URL: http://hem.passagen.se/lotus_rhaffa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0